Background Image

Skadesanmeldelse

Er der opstået en skade på ejendommen, som du er i tvivl om, eller ved er dækningsberettiget, kan du meddele skaden til Administrationshuset ved at udfylde vores formular nedenfor. 

Anmeld din skade her!

Skadesbehandling fra start til slut

Nedenstående forløb gælder for foreninger, der er en del af Administrationshusets rammeaftale. Er du i tvivl om din forening er en del af rammeaftalen, kan administrator kontaktes og svare herpå.

Anmeldelse

En skade skal indeholde følgende oplysninger:

  • Navn på ejendom, ejendomsnr., samt evt. policenr. 
  • Skadeadresse
  • Skadedato
  • Skadeårsag, hvad er der sket og hvordan er skaden opdaget?
  • Skadesomfang (hvis det kendes ved anmeldelse og gerne med ca. reparationspris)
  • Kontaktperson på skaden, med navn, tlf.nr og e-mail.
  • Billede af skaden, hvis muligt


Behandling af skadesanmeldelsen

Administrator sender ved modtagelse, anmeldensen videre til foreningens forsikringsmægler.

  • Forsikringsmægleren ser anmeldelsen igennem og vurdere om skaden er dækket
  • Hvis skaden er dækningsberettiget, eller der er tvivl herom, sendes anmeldelsen videre til foreningens forsikringsselskab
  • Er der ikke tale om en dækningsberettiget skade, giver forsikringsmægler kontaktpersonen besked direkte eller sender alternativt svaret til administrator, som giver svaret videre til skadeskontaktpersonen. Herefter lukkes skadessagen.


Udbedring af skaden

Er skaden dækningsberettiget går behandlingen videre til følgende:

  • Skadesbegrænsning må altid igangsættes. Man skal som forsikringstager sørge for at stoppe og begrænse skadens omfang. Det er typisk skadeservice i forbindelse med vandskader, hvor der skal bestilles opsugning af vand og affugtning, samt ved stormskader, hvor tag skal afdækkes for at forhindre evt. vandskader.
  • Ved skader, der kan udbedres for under 25.000 kr. inkl. moms, kan reparationen sættes i gang uden forgående godkendelse fra forsikringsselskabet.
  • Skader, hvor reparationen overstiger 25.000 kr. inkl. moms, skal der indhentes udspecificeret tilbud (dvs. materialeforbrug og priser, samt timeantal skal fremgå), som skal godkendes inden arbejdet sættes i gang. Det er foreningen/skadelidte selv, der skal indhente tilbud. 
  • Når skaden er udbedret fremsendes faktura/fakturaer til forsikringsmægleren med betalingsoplysninger samt henvisning til skadeID og forsikringsmægleren sørger for at den/de bliver betalt. 


Taksatorskade

  • Ved større skader, eller skader med tvivl om dækning, kan forsikringsselskabet sætte en taksator på, til at besigtige og vurdere skaden. 
  • Al kommunikation foregår direkte mellem taksator og skadelidte, men administrator får løbende information om skaden og forløbet.
  • Taksator skal godkende alt arbejde på skaden inden det sættes igang. Der følger en rapport fra taksator, hvor aftaler på skaden fremgår, så skadelidte altid kan se, hvilke arbejder og reparationer, der er godkendt
  • Når skaden er udbedret fremsendes faktura/fakturaer til forsikringsmægleren eller taksator, med betalingsoplysninger samt henvisning til skadeID og forsikringsmægleren sørger for at den/de bliver betalt.